Monday, 21 October 2013

Bercinta hingga Hujung Benua

Assalamualaikum...

Hari Sabtu lepas me n Encik Abah pergi bercinta di hujung benua...huhu..ayat tak menahan kan...benua mana? Benua Asia la...



Ha..tu dia...kami pergi ke Tanjung Piai dekat Pontian sana..me mmg dah lama nak ajak Encik Abah g sini, sebab dah dekat kan..mcm rugi je tak pergi..kalo Borneo Tip kat Sabah tu sibuk sgt nak g..ni penghujung Benua Asia yg dah dekat ni mmg wajib la g...kebetulan ada jemputan kenduri kat Pontian,alang-alang tu kami terus la ke Tanjung Piai ni..

Bayaran RM5 utk seorang dewasa, RM3 utk kanak-kanak.. Sebelum kaunter tiket tu kita boleh amik gmbr kat batu besar ni..yg ni xyah ada tiket...


Pastu kalo nak masuk ke penghujung benua tu kena bayar la..ada tiket je boleh masuk,me n Encik Abah masuk 2 org je, MIL tanak,x larat nak jalan katanya..sebab nak g kat penghujung tu kena jalan kaki lebih kurang 600meter..


ni kaunter tiket..pic byk silau pulak..MIL tunggu kat sini je la..melayan budak2 kaunter tu borak..utk sampai ke penghujung benua perlu jalan kaki ikut jalan kayu mcm ni...

credit : sini (jalan cepat2 sebab dgr bunyi guruh dah,x sempat nak snap pic,pinjam pic org jek..hehe)

Sambil jalan boleh tgk pokok2 bakau..disebabkan ke sini lepas kenduri,me pakai blouse,skirt n kasut wedges..mcm tak sesuai je..keletak keletuk la bunyi papan tu..huhu..lagi best kalo pakai sport shoes kan..

Dlm 15min berjalan sampailah kami ke penghujung benua tu..layan pic je la ye...






ha..tu..kan dah kata Penghujung Selatan Tanah Besar Asia..


Last but not least,for the 1st time tuan rumah tepek pic beliau bersama Encik Abah yg paling comel..hehe..pic kecik dah la yek..besar2 mcm poyo jek? ade sesapa kenal me ke? Encik Abah dgn uniform sekolah g bercinta..huhu..balik dari sekolah katakan...

6 comments:

  1. haaa..finally, ade jgak gmbr umi sufi.. :) hehe .. ok je letak gmbr bsar2..cam sue letak gmbr byk2.. mmg poyo le..ehhee

    btw, bru sue tau ade tmpat ni..penghujung tanah besar Asia..ni belah selatan kan..kalau belah utara agak2nya kat mana la ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ihi..sue da biasa letak pic xpe..ni bru 1st time tepek pic..haha...segan2 jek..
      hmm belah utara xtau la ye..kena belajar geog balik tu..huhu

      Delete
  2. hehehe..me, ni dh kira cipta rekod dh ni boleh smpi ke penghujung benua ni..hehe..oo inilah yg namanya tjg piai tu yek..selalu je dgr tp x pernah smpi pun..me, manis rupa orgnye bru nmpk gmbr tu..hehe..a sweet couple ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq umie..mmg cipta rekod,jejak kaki kat hujung benua..hehe..

      Delete
  3. Haaa...dapat pun tgk dan kenal empunya tuan badan Umi Sufi !......Teringin nak pergi dan jejak kaki ke Tanjung Piai tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuan punya bdn penyegan nak tepek pic..hehe..
      kalo yani nak g jalan la jb sekali..kalo setakat g tg piai ni je x berbaloi sgt..jalan2 tgk2 je ok la..

      Delete